MW 520-1611 khz

antena

FM 87.5-108 mhz

antena

Menu

Οι ραδιοπειρατές εξέπεμπαν στα μεσαία κύματα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας αποκτώντας φανατικούς ακροατές. Ένας από τους πιο θρυλικούς ραδιοπειρατές της εποχής είναι ο Geronimo Groovy, που οι εκπομπές του ακούγονταν πολλές φορές από την Αίγυπτο μέχρι την Ιταλία και που έπαιρνε κάθε χρόνο χιλιάδες γράμματα αλληλογραφίας φανατικών οπαδών σε διάφορες γλώσσες.

Ο αριθμός των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών πολλαπλασιάστηκε τη δεκαετία του 1970 με τους απόφοιτους των ραδιοτεχνικών και ραδιοηλεκτρολογικών σχολών που πειραματίζονταν με αυτοσχέδιες ηλεκτρονικές κατασκευές και ιδιοκατασκευασμένους ραδιοφωνικούς πομπούς.
radiopirate fm 80

Οι περισσότεροι μουσικοί ραδιοπειρατές ήταν μαθητές και μετέδιδαν πρόγραμμα με ξένα ροκ και ελληνικά τραγούδια, ενώ είχαν το δικό τους κοινό και έκαναν τηλεφωνικές αφιερώσεις. Ο κάθε πειρατικός σταθμός έβγαινε στον αέρα από τα δωμάτια των ραδιοπειρατών ή το σαλόνι του σπιτιού τους, ενώ γίνονταν και συνεργασίες ραδιόφιλων που νοικιάζανε διαμερίσματα και εγκαθιστούσαν τον ραδιοφωνικό τους σταθμό. Το κυνηγητό από τις αστυνομικές και τις δικαστικές αρχές ήταν έντονο και πολλές φορές γίνονταν κατασχέσεις μηχανημάτων και οι ραδιοπειρατές βρισκόταν κατηγορούμενοι στα δικαστήρια και πλήρωναν μεγάλα χρηματικά ποσά για την ποινή που τους επιβαλλόταν.

Ένας από τους ιστορικούς ραδιοπειρατές είναι και ο Γιώργος Κυρλάκης, που λειτουργούσε με το ψευδώνυμο Easy Rider (Ελεύθερος Καβαλάρης) και που ήταν ο δημιουργός του “Εδώ Πολυτεχνείο” κατασκευάζοντας έναν πρόχειρο ραδιοπομπό μεσαίων κυμάτων στους 963 χιλιόκυκλους, ο οποίος ήταν η φωνή της ηρωικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 στην Αθήνα.

Δύο χρόνια αργότερα, το 1975, ο πρώτος πολιτικός που απείλησε να βγάλει στον αέρα πειρατικό σταθμό ήταν ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου, στη διάρκεια της συζήτησης για το επίμαχο τότε άρθρο 15 του Συντάγματος.

ΟΙ ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
“Ξεκίνησα στο ραδιόφωνο το 1979 από το δωμάτιο του σπιτιού μου, με μια κεραία στο μπαλκόνι και μετά στην ταράτσα, στη Βασιλίσσης Όλγας, μʼ ένα πομπό μικρής εμβέλειας στα FM”, θυμάται ο Νίκος Κανατάκης, ραδιοφωνικός παραγωγός στη Θεσσαλονίκη σήμερα. “Σιγά σιγά μεγαλώναμε τους πομπούς. Στη συνέχεια κάναμε κοινές προσπάθειες με συναδέλφους. Νοικιάσαμε σπίτι και κάναμε πρόγραμμα όλοι μαζί. Αυτό γινόταν μέχρι το 1986. Είχε αρκετούς ραδιοπειρατές, κάποιοι ήταν περιστασιακοί, κάποιοι παρέμειναν χρόνια. Το κυνηγητό από την αστυνομία ήταν σε μόνιμη βάση, είχαμε συλλήψεις, κατασχέσεις μηχανημάτων, δισκοθήκης. Αλλάζαμε σπίτι και βγαίναμε από άλλη συχνότητα”, περιγράφει ο κ. Κανατάκης.

Η σημερινή ελεύθερη ραδιοφωνία, σύμφωνα με τον ίδιο, παρουσιάζει αδυναμίες, καθώς “φθάσαμε σε σημείο να έχουμε είκοσι χρόνια ελεύθερη ραδιοφωνία και είμαστε σε ερασιτεχνική φάση. Με τους ραδιοπειρατές, μπορώ να πω ότι είχαμε πιο επαγγελματικές προσπάθειες, κάναμε σοβαρή δουλειά. Τώρα είναι στημένα όλα, δεν υπάρχει η παλιά επαφή με τους ακροατές. Είμαι απογοητευμένος”, όπως λεει ο κ. Κανατάκης.

lakis1Δεν υπάρχει λάτρης του ραδιοφώνου και του ελληνικού τραγουδιού, καψούρης ή μη, με «νταλκά» ή όχι, «λαϊκός» τύπος ή με κουστούμι, που τις δεκαετίες του ’60,’ 70 ,’80, ακόμα και του ’90, δεν άκουγε το  «Ράδιο Λάκη» στην αρχή και στη συνέχεια το «Ράδιο Υπάρχω».

Έγινε τέτοια ... ακουστική  συνήθεια, αυτός ο πρώτος «μέγας πειρατής»  των μεσαίων κυμάτων στο Ηράκλειο, που ακόμα και τόσα χρόνια μετά, τον φωνάζουν «Λάκης ο υπάρχω» ασχέτως αν η ταυτότητα λέει Μιχάλης Μπινιχάκης - μάλλον το κανονικό του όνομα δεν το θυμάται κανείς!

lakisΤον άκουγαν όλοι οι οδηγοί ταξί, τον τραγουδούσαν στις οικοδομές, τον εξυμνούσαν οι νοικοκυρές τα πρωινά ανάμεσα στη λάτρα του σπιτιού και στο μαγείρεμα, τον άκουγαν οι φίλοι το βράδυ, και έγινε το «απωθημένο» των άλλων ερασιτεχνών εξαιτίας της τεράστιας δισκοθήκης του.

Και η αλήθεια είναι ότι αυτός ο άνθρωπος που σήμερα ζει μαζί με χιλιάδες δισκάκια, δίσκους και κασέτες διέγραψε τη δική του μοναδική πορεία στο ραδιόφωνο δημιουργώντας ένα  ανεκτίμητο μουσικό αρχείο της ελληνικής δισκογραφίας, που είναι κρίμα να χαθεί.

Ο «Λάκης» σε όλη αυτή τη διαδρομή δεν είδε ποτέ «επαγγελματικά» το ραδιόφωνο, δεν έβγαλε λεφτά από αυτό. Ήταν ερασιτέχνης ή μάλλον παθιασμένος εραστής με την ελληνική μουσική και τη ραδιοφωνία.

Οι εκπομπές του έγραψαν τη δική τους ιστορία. Ποιος παραγωγός, αλήθεια, δε θα ζήλευε να λαμβάνει καθημερινά 300 γράμματα την ημέρα από θαυμαστές ή να μπλοκάρει τις τηλεφωνικές γραμμές με 1230 κλήσεις σε μια στιγμή;

Ποιος δε θα ήθελε οι εκπομπές του να έχουν 85% ακροαματικότητα επί σειρά ετών, ή να παίζει σε πρώτη μετάδοση τις νέες επιτυχίες;

Σχεδόν όλοι οι καλλιτέχνες πέρασαν από το στούντιο του, τους έστελναν οι εταιρείες από την Αθήνα. Η αρχή της κυκλοφορίας γινόταν από το Ηράκλειο.  

Ο Λάκης βέβαια είναι γνωστός και για τη λατρεία του στο Στέλιο Καζαντζίδη.lakis7

Ακόμα φωτογραφίες δεσπόζουν μέσα στο σπίτι. Ήταν τόσο μεγάλη η αγάπη προς το Στέλιο Καζαντζίδη, που τη δεκαετία του 80, με αφορμή τη γνωριμία του με το συγγραφέα Βασίλη Βασιλικό (στενό φίλο και κουμπάρο του Καζαντζίδη), έγινε «μεσολάβηση» για να βαπτίσει ο Καζαντζίδης το τρίτο του  παιδί στο οποίο και έδωσε το όνομα Στέλιος.  

Λεπτομέρεια που πρέπει να σημειωθεί είναι και το ότι η αλλαγή  του ονόματος του ραδιοφώνου του από «Λάκης» σε «Υπάρχω» έγινε με αφορμή την κυκλοφορία του δίσκου, πριν αυτός κυκλοφορήσει, το 1975.

«Καζαντζιδικός» από τους λίγους ο «Λάκης» έχει όλες τις συλλογές, τις πιο σπάνιες και τις απαγορευμένες ή τις "λογοκριμένες" του, όπως και πολλών άλλων καλλιτεχνών, ή μάλλον όλων.

Έχει και άλλα «μετάλλια στα σεντούκια του».  

HPIM3024Μπορεί να είναι και ο μόνος παραγωγός ραδιοφώνου που πήγε τόσες φορές στα δικαστήρια για το «παράνομο παίξιμο» ενώ μόνο τα μηχανήματα του, τα  κατάσχεσαν  27 φορές!

Η συχνότητά του όμως σταμάτησε όταν αυτός το επέλεξε πριν λίγα χρόνια.

Πάντα είχε την «καβάντζα» του. Είχε πάντα δυο μηχανήματα και φίλους που τον βοήθησαν σε αυτό το ανελέητο κυνηγητό που δέχτηκε όπως τονίζει ο ίδιος, τόσο κατά τη διάρκεια της Χούντας, ήταν από αυτούς που δεν υπέγραψαν τη γνωστή δήλωση των «πολιτικών φρονημάτων» αλλά και μετά στη δεκαετία του ’80. «Εγώ πρόβλημα με την αστυνομία δεν είχα, με τους ρουφιάνους είχα».

Και είπε τόσο πολλά, για όλη αυτήν την πορεία των περισσοτέρων από 40 ετών.

Και έχει ακόμα την πικρή γεύση για το γεγονός ότι ποτέ δεν του εγκρίθηκε άδεια, παρά το ότι είχε τις προϋποθέσεις. Γενικώς αυτή η λατρεία του πρόσφερε πολλά αλλά τον ταλαιπώρησε κιόλας αν φανταστεί κανείς ότι μετά το '80, επιτέλους, είχε και τηλέφωνο!

Παρά τα τεχνικά ραδιοφωνικά προβλήματα της Ελλάδας, μιας αναπτυσσόμενης και με τα τραύματα του πολέμου ταραγμένης χώρας, στη δεκαετία του 1960 «ραδιοπειρατές» ή «ραδιοπειραματιστές» ή «ραδιοερασιτέχνες» ή «ραδιόφιλοι» ή «εραστές του ραδιοφώνου» εκπέμπουν παράνομα στις περισσότερες γειτονιές της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στην Καβάλα, στη Χαλκίδα, στο Ναύπλιο, στην Κρήτη, στα Νησιά και σε πολλά άλλα μέρη της Ελλάδας, στα μεσαία κύματα. Ένας από τους πιο θρυλικούς ραδιοπειρατές της εποχής είναι ο Geronimo Groovy, που οι εκπομπές του ακούγονται πολλές φορές από την Αίγυπτο μέχρι την Ιταλία και που παίρνει κάθε χρόνο χιλιάδες γράμματα αλληλογραφίας φανατικών οπαδών του σε διάφορες γλώσσες.

Μιά φωτογραφία του 1979 με τον "Ραδιοπειρατή" Μιχάλη τον "519" στο μικρόφωνο, μπροστά στον ανοιχτό dublex και στον πομπό του στα μεσαία κύματα (Α.Μ.)Οι ερασιτεχνικοί ραδιοσταθμοί πολλαπλασιάζονται στις δεκαετίες 1960 και 1970 με τους απόφοιτους των ραδιοτεχνικών και ραδιοηλεκτρολογικών Σχολών, που πειραματίζονται με αυτοσχέδιες ηλεκτρονικές κατασκευές και φτιάχνουν ιδιοκατασκευασμένους ραδιοφωνικούς πομπούς. Οι περισσότεροι από τους μουσικούς ραδιοπειρατές προέρχονται από τα μαθητικά νεανικά δρώμενα και εκπέμπουν ξένα ροκ και λαϊκά ελληνικά τραγούδια, προσπαθώντας με επιμονή να φτιάξουν το δικό τους επικοινωνιακό χώρο με τις τηλεφωνικές αφιερώσεις ενάντια σε μια αρνητικά δικαστική και αυστηρά αστυνομευόμενη κοινωνία.

Ένας από τους ιστορικούς ραδιοπειρατές είναι και ο Γιώργος Κυρλάκης, που λειτουργούσε με το ψευδώνυμο Easy Rider (Ελεύθερος Καβαλάρης) και που είναι ο δημιουργός του «ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ» κατασκευάζοντας έναν πρόχειρο αλλά κατάλληλο ραδιοπομπό μεσαίων κυμάτων στους 963 χιλιοκύκλους, που ήταν η φωνή της ηρωικής εξέγερσης του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973 στην Αθήνα.

ΡΑΔΙΟΣΤΑΘΜΟΣ "ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ"


Το ‘ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ’ είναι ένα Ραδιοφωνικό Μετέωρο στην ιστορία της Ελληνικής Ραδιοφωνίας και ίσως παγκόσμια πρωτοτυπία που μια εξέγερση σπουδάζουσας και εργαζόμενης νεολαίας ενάντια στη δικτατορία της 21 Απριλίου είχε το δικό της Ραδιοσταθμό. Ο Γιώργος Κυρλάκης, μετέπειτα τεχνικός της ΕΡΤ, μιλάει πάντα για το "δικό του Πολυτεχνείο". Είναι ο ηλεκτρονικός ραδιοπειρατής EASY RIDER, που έφτιαξε σε χρόνο ρεκόρ λίγων ωρών, το πομπό του ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ μέσα στα εργαστήρια της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανολόγων.

Ώσπου να ακουστεί καλά το "ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ" με (4) λυχνίες 807 στην έξοδο και με πρόβλεψη για μια ενδεχόμενη ισχύος 813 χρειάστηκε να γίνουν ηρωϊκές τεχνικές προσπάθειες. ΄Αριστος ραδιοτεχνίτης ο Γιώργος Κυρλάκης πραγματοποίησε την ιδέα να αποκτήσουν οι ‘’ελεύθεροι πολιορκημένοι’’ του Πολυτεχνείου τη δική τους ραδιοφωνική κραυγή και να ξεσηκώσουν με τα ερτζιανά κύματα ολόκληρο τον Αθηναϊκό λαό και όχι μόνο, να τρέξει για να βοηθήσει. Σε λίγη ώρα το "ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ" το άκουγε όλη η Αθήνα, γιατί τον έπιαναν και τον αναμετάδιναν και άλλοι Ραδιοπειρατές σ’ όλη την Αττική, κι ακόμα τον μετάδιναν και ξένοι Ραδιοσταθμοί, το BBC Λονδίνου, το Παρίσι, η Ντόϋτσε Βέλε Γερμανίας, σ’ όλο το κόσμο.

Πρώτος εκφωνητής που έδωσε και το όνομα του Σταθμού ήταν ο μεταλλειολόγος Μίλτος Χαραλαμπίδης, ύστερα ο Δημήτρης Παπαχρήστου και τελευταία η Μαρία Δαμανάκη. Ο Γιώργος Κυρλάκης ‘’ο Ραδιοπειρατής των εξεγερμένων’’ ήταν άγρυπνος πάνω απ’ το πομπό για να Ακούγεται η Φωνή της Ελευθερίας ... ‘’ ΄Ελληνες φαντάροι είμαστε αδέλφια, δεν θα μας χτυπήσετε, δε θα αφήσετε να χυθεί αδελφικό αίμα...’’ Τελικά με την είσοδο του τανκ, πριν τη σιγή του Σταθμού, ο Δημήτρης Παπαχρήστου σαν τέλος του προγράμματος θα απαγγείλει με σπάνιο σθένος και τραγικό ύφος τον Εθνικό ΄Υμνο

7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011 - 7 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Ο ΘΡΥΛΙΚΟΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ '60 ΜΕ 46 ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ ΣΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ!

ΤΑ VIDEO ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΦΟΡΟΣ ΤΙΜΗΣ ΣΤΟΝ ΑΞΕΧΑΣΤΟ ΡΑΔΙΟΕΡΑΣΙΤΕΧΝΗ ΤΩΝ ΜΕΣΑΙΩΝ ΚΥΜΑΤΩΝ ΜΙΜΗ 'PLAYBOY'

Παρακάτω παραθέτω τα γεγονότα που οδήγησαν στην ελεύθερη ραδιοφωνία όπως αυτά καταγράφονται σε διάφορα site του ελληνικού internet.
Παρά τα πολύ μεγάλα τεχνικά ραδιοφωνικά προβλήματα της Ελλάδας, στη δεκαετία του 1960 οι “ραδιοπειρατές” ή “ραδιοπειραματιστές” ή “ραδιοερασιτέχνες” ή “ραδιόφιλοι” ή “εραστές του ραδιοφώνου” εκπέμπουν παράνομα στις περισσότερες γειτονιές της Αθήνας, στη Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στην Κρήτη, στα Νησιά και σε πολλά άλλα μέρη όλης της Ελλάδας, στα μεσαία κύματα.
kesarasuusi2Οι ερασιτεχνικοί ραδιοσταθμοί πολλαπλασιάζονται στις δεκαετίες 1960 και 1970 με τους απόφοιτους των ραδιοτεχνικών και ραδιοηλεκτρολογικών Σχολών, την συνέχεια ακολουθούν πολλοί χομπίστες μου με πολύ πάθος και μεράκι πειραματίζονται με αυτοσχέδιες ηλεκτρονικές κατασκευές τους και φτιάχνουν ιδιοκατασκευασμένους ραδιοφωνικούς πομπούς. Η εξάπλωση είναι μεγάλη και περνάει στα FM. Οι περισσότεροι από τους μουσικούς ραδιοπειρατές προέρχονται από τα μαθητικά νεανικά δρώμενα και εκπέμπουν ξένα ροκ και λαϊκά ελληνικά τραγούδια, προσπαθώντας με επιμονή να φτιάξουν το δικό τους επικοινωνιακό χώρο με τις τηλεφωνικές αφιερώσεις ενάντια σε μια αρνητικά δικαστική και αυστηρά αστυνομευόμενη κοινωνία. Το μεγαλύτερο μέρος της σημερινής «ελεύθερης» ραδιοφωνίας οφείλεται σε αυτούς που με το πάθος τους για την μουσική και την επικοινωνία ανοίξανε τον δρόμο.
Από την παρανομία στη νομιμότητα

Η περίοδος από το 1974 ως το 1990 θεωρείται ότι άλλαξε τη ροή της ιστορίας σε ότι αφορά την ελληνική ραδιοφωνία, με την εμφάνιση και ιδιωτικό ραδιόφωνο. Από τους πειρατές της εποχής (που συνεχίζουν την παράδοση της δεκαετίας του 1960) ως τους πρώτους νόμιμους σταθμούς, η πορεία έχει να επιδείξει σημαντικές προσπάθειες, όνειρα, κυνηγητά και σίγουρα πολλά ευτράπελα. Αυτή τη διαδρομή θα προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε, στο ραδιοφωνικό χάρτη της Αθήνας αναφέροντας τους σημαντικότερους σταθμούς της.

Αναφέρω πολύ απλά-και όσο μπορώ εκλαικευμένα για τους μη μυημένους- πως ο εξοπλισμός εκείνη την εποχή (και για τα τότε δεδομένα) θα έλεγα πως δεν ήταν φτωχός. Αντιθέτως, λόγω του ότι κάποιοι κατασκευάζαμε μηχανήματα εκπομπής FM (πομπούς) -όλα στο χέρι- (handmade) υπήρχε η δυνατότητα αγοράς υλικών ή μηχανημάτων καθότι όλα τα χρήματα από αυτά ''επενδύονταν'' σε ηλεκτρονικό υλικό ή δίσκους βινυλίου...
Αρκετοί από εμάς τότε είχαν κάποια υποτυπώδη όργανα μέτρησης (και εμπειρία βεβαίως με τις χιλιάδες ώρες ενασχόλησης με  τις ηλεκτρονικές κατασκευές) τα οποία μας βοηθούσαν στο να ρυθμίσουμε, ας πούμε σωστά, ό,τι φτιάχναμε στο χέρι, με αποτέλεσμα αυτό που 'έβγαινε' στον αέρα να είναι εντυπωσιακό.
Θυμάμαι πως άλλαξα πέντε (5) συνολικά γεννήτριες FM Stereo (οι τρείς φτιαγμένες και όχι έτοιμες) από το 82-83 έως το 88-89,  χρονιά που αρχίσαμε ένας - ένας να αποχωρούμε από την μπάντα με την έλευση των ''ελεύθερων'' ή ''νομίμων'' ραδιοφωνικών σταθμών (τα εισαγωγικά στις λέξεις δεν μπήκαν τυχαία)

Το τί επικράτησε κατόπιν στο ραδιοφωνικό τοπίο θα αναλυθεί σε άλλη σελίδα με ιστορικές αναφορές.

Δεν θα περιαυτολογήσω ούτε και θα αναφερθώ σε αυτό το σημείο στον δικό μου εξοπλισμό. Θα μιλήσω για το τί χρησιμοποιούσαν οι ερασιτέχνες (ραδιοπειρατές για να ακριβολογώ, για μένα τίτλος τιμής!) της εποχής, με ποιές μεθόδους και πόσο μεγάλη εφευρετικότητα.

οι δημοφιλέστερες λοιπόν ΚΕΡΑΙΕΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ των ερασιτεχνών FM εκείνης της εποχής ήταν:

«Εδώ Ρέθυμνο….»

Στη δεκαετία του ’60, παράλληλα με την κρατική ραδιοφωνία, άρχισε να αναπτύσσεται η γνωστή, περισσότερο στους παλαιότερους, «ραδιοπειρατεία», δηλαδή η παράνομη εκπομπή ραδιοφωνικού σήματος και προγράμματος, από τους ραδιοερασιτέχνες ή ραδιοπειρατές ή ραδιόφιλους ή ραδιοπειραματιστές ή εραστές του ραδιοφώνου. Το Ρέθυμνο ακολουθώντας τους ρυθμούς της εποχής έχει τη δική του παρουσία στο χώρο αυτό, με πρώτο ραδιοπειρατή το Νίκο Βούρβαχη, ο οποίος έβγαλε «στον αέρα» το 1964 τη ρεθεμνιώτικη φωνή στη μπάντα των μεσαίων κυμάτων με τη φράση «…Εδώ Ρέθυμνο…»

Οι ραδιοπειρατές εξέπεμπαν στα μεσαία κύματα (ΑΜ) και απέκτησαν φανατικούς ακροατές σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Ένας θρυλικός ραδιοπειρατής της εποχής ήταν

ο Geronimo Groovy, του οποίου οι εκπομπές ακούγονταν μέχρι Ιταλία και Αίγυπτο και λάμβανε χιλιάδες γράμματα φανατικών ακροατών, γραμμένα σε διάφορες γλώσσες. Ένας από τους ιστορικούς ραδιοπειρατές είναι ο Γιώργος Κυρλάκης, που λειτουργούσε με το ψευδώνυμο Easy Rider και ήταν ο δημιουργός του «Εδώ Πολυτεχνείο», ο οποίος κατασκεύασε έναν πρόχειρο ραδιοπομπό μεσαίων κυμάτων, στους 963 χιλιόκυκλους, το Νοέμβριο του 1973 στην Αθήνα.

Οι απόφοιτοι των ραδιοτεχνικών και ραδιοηλεκτρολογικών σχολών που πειραματίζονταν με αυτοσχέδιες ηλεκτρονικές κατασκευές και ιδιοκατασκευασμένους ραδιοφωνικούς πομπούς, βοήθησαν στον πολλαπλασιασμό των πειρατικών ραδιοφωνικών, σταθμών κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’70.

Menu
alf radio1

retro jukebox

Go to top