Πρωτοβουλία για την ερασιτεχνική ραδιοφωνία

Η πρωτοβουλία για την ερασιτεχνική ραδιοφωνία αποτελεί έναν φορέα που συστάθηκε με στόχο την εκπροσώπηση και την υπεράσπιση των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών της Ελλάδας. Στα πλαίσια της συμβολής μας στη δημόσια διαβούλευση για την αδειοδότηση της ψηφιακής ραδιοφωνίας, αιτούμαστε - τη δημιουργία ξεχωριστής κατηγορίας αδειοδότησης αλλά και τη δέσμευση συχνοτήτων για τους ερασιτεχνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς της χώρας - τη δωρεάν ή με συμβολικό ποσό φιλοξενία στον ψηφιακό πάροχο των ραδιοφωνικών σταθμών που λειτουργούν από μη-κερδοσκοπικούς κοινωνικούς και πολιτιστικούς και πολιτικούς φορείς βάσης - τη θεσμοθέτηση ελάχιστης συμβολικής συνεισφοράς στους συλλογικούς φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής.
 
Επιγραμματικά, η αιτιολογία μας βασίζεται στα εξής:
1. Η χορήγηση μη κερδοσκοπικών αδειών και η θέσπιση του κοινωνικού ραδιοφώνου περιλαμβάνονταν στις προεκλογικές εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος για τη αναμόρφωση των ΜΜΕ, δια στόματος του προέδρου του Αλέξη Τσίπρα και ως μέρος του επισήμως κατατεθειμένου προγράμματος των εκλογών του 2015 (“Πρόγραμμα για τα ΜΜΕ”, παράγραφος 4). Οι μη κερδοσκοπικές άδειες δεν αναμένεται να έχουν δημοσιονομικές επιπτώσεις και κατά συνέπεια δεν εμπίπτουν στην τροποποίηση του προεκλογικού προγράμματος όπως προέκυψε μετά την υπογραφή του μνημονίου στήριξης και τις νέες εκλογές του 2015.
2. Ερασιτεχνικές άδειες ραδιοφώνου προβλέπονταν επίσης και στους δύο προγενέστερους νόμους για τη ρύθμιση του νομικού πλαισίου της ραδιοφωνίας στην Ελλάδα, όπως ο νόμος Βενιζέλου 2328/1995 (Κεφάλαιο Β, άρθρο 6, παράγραφος 9), ο οποίος προέβλεπε τη λειτουργία ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών από σωματεία ή αστικές μη κερδοσκοπικές εταιρείες, όσο και ο νόμος Ρουσόπουλου 3592/2007 (άρθρο 8, παράγραφος 21), ο οποίος έδινε τη δυνατότητα λειτουργίας μη κερδοσκοπικών ραδιοφωνικών σταθμών σε φορείς όπως τα πανεπιστήμια. Παρότι δύο κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. και της Νέας Δημοκρατίας αντίστοιχα, είχαν προβλέψει αναφορά στην ερασιτεχνική ραδιοφωνία, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το παρόν νομοσχέδιο είναι η πρώτη κυβέρνηση ιστορικά απαλείφει πλήρως κάθε σχετική αναφορά.
3. Η ερασιτεχνική ραδιοφωνία υπήρξε ιστορικά πρωτοπόρος στην Ελλάδα, πρωτοστατώντας στο κίνημα της ελεύθερης ραδιοφωνίας, που εδραίωσε τις βασικές δημοκρατικές αξίες της πολυφωνίας στο ραδιόφωνο και τα ΜΜΕ, αποτελώντας παράλληλα βασικό πυλώνα διεκδίκησης δικαιωμάτων αλλά και προώθησης εναλλακτικών μη εμπορικών πολιτιστικών αξιών. Υπό την πίεση αντίξοων νομικών και οικονομικών συνθηκών αλλά και λόγω της μη εφαρμογής της κείμενης νομοθεσίας, η θέση της ερασιτεχνικής ραδιοφωνίας έφθινε σημαντικά τις δύο τελευταίες δεκαετίες, χωρίς όμως να εξαλειφθεί.
4. Σε ολόκληρη την Ελλάδα λειτουργούν αυτή τη στιγμή 10 πανεπιστημιακοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, 25 ραδιοφωνικοί σταθμοί από συλλόγους, σωματεία και πολιτικά εγχειρήματα, καθώς και περίπου 100 ερασιτέχνες χαμηλής ισχύος στα FM και τα μεσαία κύματα. Παράλληλα υπάρχουν δεκάδες εγχειρήματα κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων που λόγω της μη εφαρμογής της νομοθεσίας για διάθεση ερασιτεχνικών συχνοτήτων, δεν έχουν βρει διέξοδο στα ερτζιανά και εκπέμπουν το πρόγραμμά τους μέσω διαδικτύου, καθώς η μπάντα έχει καταληφθεί από ως επί το πλείστον πανομοιότυπους εμπορικούς μουσικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς με ελάχιστη έως μηδενική προσφορά στον πολιτισμό και την κοινωνία. Τέλος, τα τελευταία δυο χρόνια υπήρξε μάλιστα έντονη δραστηριοποίηση για παραγωγή ραδιοφώνου από μαθητές, στα πλαίσια ευρωπαϊκού προγράμματος. Με την ενδεχόμενη εφαρμογή της προτεινόμενης διαδικασίας αδειοδότησης, το σύνολο των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών και εγχειρημάτων αποκλείονται από την πρόσβαση στα ερτζιανά, καθώς αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στη διαδικασία πλειοδοσίας που προβλέπεται.
5. Το ερασιτεχνικό ραδιόφωνο αποτελεί αναγνωρισμένη υπηρεσία σε δεκάδες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προβλέπουν τη νομική υπόσταση του ραδιοφώνου με διάφορες μορφές. Ιδιαίτερη είναι η πρόβλεψη για τα κοινωνικά ραδιόφωνα τα οποία μάλιστα εκπροσωπούνται από την Ένωση Κοινωνικών Ραδιοφωνικών Σταθμών AMARC με ενεργή συμμετοχή πάνω από 250 φορέων από 23 ευρωπαϊκές χώρες. Τα κοινωνικά ραδιόφωνα απολαμβάνουν πλήθος διευκολύνσεων στην εκπομπή και στους όρους αδειοδότησης, ενσωμάτωση στις ψηφιακές πλατφόρμες και σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα επιδότηση από το τέλος ραδιοτηλεόρασης. Αντίστοιχες προβλέψεις υπάρχουν για φοιτητικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς, αλλά και για ερασιτεχνικούς σταθμούς χαμηλής ισχύος. Ο παντελής αποκλεισμός της ερασιτεχνικής ραδιοφωνίας από την αδειοδότηση, θα οδηγήσει την Ελλάδα σε μία μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες όσον αφορά την πρόσβαση των πολιτών ως ενεργών συμμετεχόντων στα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
6. Η ερασιτεχνική ραδιοφωνία βασίζεται εξ’ ορισμού στην εθελοντική συμμετοχή των παραγωγών που, ανάλογα με τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του σταθμού μπορεί να έχουν χαρακτηριστικά που αντανακλούν τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας αλλά και να δίνουν διέξοδο στην καλλιτεχνική έκφραση καλλιτεχνών και πολιτιστικών εγχειρημάτων. Παράλληλα, λόγω της μη μετάδοσης διαφημίσεων και εμπορικού προγράμματος δεν αποτελεί εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία της εμπορικής ραδιοφωνίας, αντιθέτως ενισχύει δυναμικά την αλληλεπίδραση και την συμπληρωματική προσφορά μη ανταγωνιστικού προγράμματος στο ραδιοφωνικό φάσμα.
7. Οι συλλογικοί φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων της μουσικής αιτούνται υπέρογκα ποσά για την παροχή άδειας αναπαραγωγής μουσικής, χωρίς να κάνουν διάκριση αν η αναπαραγωγή της μουσικής γίνεται από εμπορικό ή ερασιτεχνικό ραδιοφωνικό σταθμό. Θεωρούμε ότι ως αναγνώριση της ιδιαίτερης φύσης των ερασιτεχνικών σταθμών και της μη μετάδοσης διαφημίσεων αλλά και της μη απολαβής κέρδους το τίμημα για τους συλλογικούς φορείς θα πρέπει να οριστεί σε πολύ συμβολικά χαμηλά επίπεδα.
Για τους παραπάνω λόγους προτείνουμε την επαναφορά και τον εμπλουτισμό των διατυπώσεων της προϋπάρχουσας νομοθεσίας, συμπεριλαμβανομένων και των προεκλογικών δεσμεύσεων του κυβερνώντος κόμματος (βλ. σημεία 1 και 2 της παραπάνω αιτιολογίας). Ένα προτεινόμενο κείμενο θα μπορούσε να προβλέπει τα εξής: «Ως διακριτή κατηγορία αδειοδότησης θεωρείται η ερασιτεχνική ραδιοφωνία, η οποία περιλαμβάνει τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που δεν μεταδίδουν διαφημιστικό ή οποιασδήποτε φύσης κερδοσκοπικό πρόγραμμα και λειτουργούν σε εθελοντική βάση από μη-κερδοσκοπικούς κοινωνικούς και πολιτιστικούς φορείς. Περιλαμβάνονται τα κοινωνικά ραδιόφωνα, οι φοιτητικοί και οι μαθητικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, οι ραδιοφωνικοί σταθμοί κοινωνικών και πολιτιστικών συλλόγων και σωματείων καθώς και πολιτικών εγχειρημάτων βάσης. Για τη λειτουργία των ως άνω ραδιοφωνικών σταθμών δεσμεύεται ένας αριθμός συχνοτήτων, ανάλογα με τη γεωγραφική περιοχή, μετά από απόφαση του Υπουργού και με τη σύμφωνη γνώμη του ΕΣΡ, λαμβάνοντας υπόψιν το τοπικό χάρτη συχνοτήτων, τον πληθυσμό της περιοχής και τον υπάρχοντα αριθμό ενεργών ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών εγχειρημάτων στην περιοχή αυτή. Η λειτουργία των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών υπόκειται σε χωριστή διαδικασία αδειοδότησης, μετά από αίτηση των εν λόγω φορέων και κατά την οποία οι άδειες χορηγούνται από το ΕΣΡ με βάση την πληρότητα των αιτήσεων, του προβλεπόμενου προγράμματος και της κοινωνικής εκπροσώπησης που επιτυγχάνουν οι αιτούμενοι ραδιοφωνικοί σταθμοί. Για τη αδειοδότηση των ερασιτεχνικών ραδιοφωνικών σταθμών δεν απαιτείται αντίτιμο, ενώ καταβάλουν ελάχιστο συμβολικό ποσό στους συλλογικούς φορείς διαχείρισης δικαιωμάτων μουσικής. Επίσης προβλέπεται η δωρεάν ή με συμβολικό ποσό φιλοξενία των εν λόγω ραδιοφωνικών σταθμών στον ψηφιακό πάροχο».
 
Πρωτοβουλία για την Ερασιτεχνική Ραδιοφωνία 08/12/2017
 

Η σιωπή των FM ξεκινά από τη Νορβηγία

Η σιωπή των FM ξεκινά από τη Νορβηγία
 

Την ερχόμενη εβδομάδα τα FM θα σωπάσουν σε αρκετές περιοχές της Νορβηγίας. Στόχος, σύμφωνα με κυβερνητικές δηλώσεις, είναι η «σιωπή των FM» να ολοκληρωθεί έως το τέλος του 2017.

Η Σκανδιναβική χώρα αποφάσισε να περάσει από τα FM στο ψηφιακό ραδιόφωνο. Η ψηφιακή πλατφόρμα, που ονομάζεται DAB, προσφέρει: περισσότερα κανάλια, καλύτερη ποιότητα ήχου και εξοικονόμηση ραδιοτηλεοπτικών πομπών.

Ο λόγος που η Νορβηγία προχωρά πρώτη σε αυτό το διάβημα είναι κυρίως η μορφολογία του τοπίου της. Δηλαδή, τα φιορδ, τα ψηλά βουνά και διάσπαρτες κοινότητες. Σύμφωνα με δηλώσεις της κυβέρνησης, η συγκεκριμένη μορφολογία, καθιστά ιδιαιτέρως ακριβή την εκπομπή στα FM, ακριβότερη από ότι στις υπόλοιπες χώρες.

Η κυβέρνηση εκτιμά ότι οι ραδιοφωνικοί σταθμοί θα εξοικονομήσουν περισσότερα από 200 εκατομμύρια κορώνες, δηλαδή 23,5 εκατομμύρια λίρες, αν εγκαταλείψουν τα FM. Κάτι, που θα τους δώσει την δυνατότητα να επενδύσουν στο περιεχόμενο.

Η κυβέρνηση διαβεβαιώνει πως το σχέδιο αυτό δεν θα στερήσει την δουλειά κάποιων ανθρώπων, αφού, οι σταθμοί θα στραφούν άμεσα στη ψηφιακή πλατφόρμα.

Η μετάβαση από την αναλογική στη ψηφιακή εποχή έρχεται μετά από μία δεκαετία κυβερνητικού σχεδιασμού. Ενώ, από το σχέδιο εξαιρούνται κάποιοι μικροί τοπικοί σταθμοί, οι οποίοι μπορούν να συνεχίσουν να εκπέμπουν στα FM.

Υπάρχουν βέβαια και οι επικριτές του εγχειρήματος, οι οποίοι ισχυρίζονται πως η ψηφιακή αυτή πλατφόρμα θα αφήσει 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα, χωρίς ραδιόφωνο.

Η Ένωση τοπικών ραδιοφώνων της Νορβηγίας, Norsk Lokalradioforbund, επίσης, προειδοποιεί, ότι το κόστος αγοράς νέων ραδιοφώνων θα επιβαρύνει τους πολίτες. Ενώ, σε έρευνα που δημοσιοποίησε η εφημερίδα Dagbladet, τα 2/3 των ερωτηθέντων αντιτίθενται στην σιωπή των FM.

Αν τελικά το Νορβηγικό εγχείρημα πετύχει, θα καθορίσει την στάση και άλλων χωρών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο, εξετάζει, επίσης, το ενδεχόμενο να στραφεί στο ψηφιακό ραδιόφωνο.

Ο πληθυσμός της Νορβηγίας είναι περίπου 5,2 εκατομμύρια. Σύμφωνα με "Radio.no", μια ιστοσελίδα που υποστηρίζεται από το δημόσιο ραδιοτηλεοπτικό οργανισμό της χώρας, το 70% των σπιτιών έχουν ήδη DAB ραδιόφωνα.

Πηγή: CNN

Τα τελευταία δευτερόλεπτα του ιστορικού πομπου μακρών κυμάτων της Γαλλικής Ραδιοφωνίας

France Inter 162 ΚΗΖ

Εκτός λειτουργίας τέθηκε από τα μεσάνυχτα του νέου έτους η εκπομπή της Γαλλικής Ραδιοφωνίας στους 162 χιλιοκύκλους των μακρών κυμάτων. Ένας ακροατής κατέγραψε τα τελευταία δευτερόλεπτα της εκπομπής του France Inter, που σίγησε όταν ολοκληρώθηκε η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του νέου έτους.

Το κλείσιμο του πομπού είναι ιστορικής σημασίας, καθώς επρόκειτο για έναν από τους ισχυρότερους πομπούς μακρών κυμάτων, που εξέπεμπε με ισχύ 2 μεγαβάτ και εντάσσεται σε μια γενικότερη τάσης αποχώρησης των μεγάλων ραδιοφωνικών οργανισμών από τις παλιές ραδιοφωνικές τεχνολογίες.

Το αξιοπερίεργο είναι ότι ο πομπός των μακρών κυμάτων της Γαλλίας θα συνεχίσει να λειτουργεί με ευθύνη άλλης κρατικής υπηρεσίας, χωρίς να εκπέμπει ραδιοφωνικό πρόγραμμα, καθότι εμπεριέχει το σήμα ασύρματου συγχρονισμού 200.000  ρολογιών σε ολόκληρη τη χώρα, καθώς από το 1980 τροφοδοτείται με την ακριβή ώρα μέσω ενός ατομικού ρολογιού.

Οι περικοπές

Το κλείσιμο του γαλλικού ραδιοφωνικού πομπού μακρών κυμάτων εντάσσεται σε μια γενικότερη κίνηση περικοπών της Γαλλικής Ραδιοφωνίας, η οποία μαζί με το κλείσιμο αρκετών πομπών μεσαίων αναμένεται να μειώσει το κόστος εκπομπής και συντήρησης κατά 13 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, ενώ το κόστος του συγκεκριμένου μηχανήματος ανέρχεται στα 6 εκατομμύρια το χρόνο. Αντίστοιχες προθέσεις για αποχώρηση από τα μακρά είχε εκδηλώσει η ιρλανδική ραδιοφωνία, ωστόσο αναβλήθηκαν μετά από έντονες διαμαρτυρίες ακροατών. Επίσης το BBC έχει ανακοινώσει ότι η συνέχιση της μετάδοσης του BBC 4 από τους  198 χιλιόκυκλους κινδυνεύει, καθότι δεν παράγονται πια τα απαραίτητα ανταλλακτικά για τη λειτουργία του τεράστιου μηχανήματος.

Η ιστορία του μηχανήματος

Ο ιστορικός πομπός μακρών κυμάτων ήταν σε λειτουργία από το 1939 και βρίσκεται κοντά στο χωριό Allouis. Πριν την καταστροφή του το 1944 από τις γερμανικές δυνάμεις, χρησιμοποίησε μια κεραία με τέσσερις ιστούς και έναν πομπό ισχύος 500 κιλοβάτ. Από το εκπέμπει 1981 με 2000 kW ενώ η ισχύς εκπομπής μειώνεται στα 1000 kW κατά τη διάρκεια των ωρών που επικρατεί σκοτάδι.

Πηγή

Έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός και ραδιοερασιτέχνης Αλέκος Γιαννάκης "ο Εξπλόουζ"

Έφυγε από τη ζωή, μετά από προβλήματα στην καρδιά, ο ηθοποιός της δεκαετίας του '80 Αλέκος Γιαννάκης, ο οποίος υπήρξε δραστήριος μέχρι τα τελευταία του ως ραδιοερασιτέχνης με το ψευδώνυμο Αλέκος ο Εξπλόουζ. Η κηδεία του πραγματοποιήθηκε σήμερα στον Άγιο Δημήτριο στο Μπραχάμι.

Alekos GiannakisΟ Αλέκος Γιαννάκης έπαιξε ως ηθοποιός σε δεκάδες κινηματογραφικές ταινίες και βιντεοταινίες της δεκαετίας του '80, όντας κινηματογραφικό παιδί του Όμηρου Ευστρατιάδη. Μεταξύ πολλών άλλων, έπαιξε στις ταινίες "Ο Καβαλάρης των FM stereo", "Αγάπησα έναν Πόντιο" και το "Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα" (2 και 3), ενώ επανεμφανίστηκε στο νέο "Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα" που γυρίστηκε το 2011.

Παράλληλα ήταν ενεργός ως ραδιοερασιτέχνης ήδη από τη δεκαετία του '70, εκπέμποντας στα μεσαία από την περιοχή του Μπραχαμιού, και προσφάτως από αγρόκτημα στα Σπάτα. Χρησιμοποιούσε το ψευδώνυμο "Αλέκος Εξπλόουζ" ενώ συχνά αυτοαποκαλούνταν "ο Σεξ".

Το ραδιόφωνο.gr εκφράζει τα συλλυπητήριά του στους οικείους του και την κοινότητα των ραδιοερασιτεχνών.

13 Φεβρουαρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου

radio3

Το 1895, ο πατέρας του ραδιοφώνου Guglielmo Marconi κατόρθωσε να μεταδώσει ηχητικά σήματα Μορς διαμέσου ερτζιανών κυμάτων, θέτοντας σε εφαρμογή τις θεωρητικές δυνατότητες της ραδιοφωνικής μετάδοσης.

Η πρώτη μετάδοση μουσικής και λόγου πραγματοποιήθηκε την παραμονή των Χριστουγέννων του 1906 από τον πρωτοπόρο της αμερικανικής ραδιοφωνίας, τον Reginald Aubrey Fessenden, ένα Αμερικάνο φυσικό και ηλεκτρολόγο μηχανικό που είχε γεννηθεί στον Καναδά.

radio

Σήμερα, 13 Φεβρουαρίου, γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Ραδιοφώνου!

Στις 13 Φεβρουαρίου του 1946 ιδρύθηκε το Ραδιόφωνο των Ηνωμένων Εθνών από τον ΟΗΕ.

Μπορεί να έχουν αλλάξει οι εποχές, αλλά το ραδιόφωνο θα έχει πάντα τη μαγεία του.

RADIO88

Σκοπός της Παγκόσμιας Ημέρας Ραδιοφώνου είναι ο εορτασμός του ραδιοφώνου ως Μέσο Μαζικής Επικοινωνίας, η βελτίωση της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ των ραδιοφωνικών οργανισμών και η ενθάρρυνση τόσο των μεγάλων διεθνών δικτύων, όσο και των τοπικών ραδιοφώνων, να προωθήσουν την πρόσβαση στην πληροφόρηση και την ελευθερία της έκφρασης στα ερτζιανά.

radio5

Όπως αναφέρεται στο site της UNESCO, το ραδιόφωνο, παρά τις αλλαγές στην τεχνολογία, παραμένει ένα αγαπημένο μέσο στο κοινό όλου του πλανήτη. Μπορεί να αποτελέσει δίαυλο για να επικοινωνηθούν ειδήσεις, σημαντικές πληροφορίες και γεγονότα, αλλά και να γίνει η αρχή για σπουδαίες συζητήσεις.

Βάλτε τον αγαπημένο σας ραδιοφωνικό να παίζει δυνατά!

RADIO22


Πηγή: Akous

Ποιοι είναι αυτοί που έχουν τα ραδιόφωνα της Αθήνας

 boardsliders
Αυτό είναι τώρα, το πλήρες ιδιοκτησιακό καθεστώς των ραδιοφώνων της πόλης. Και συνάμα μερικοί από τους υποψήφιους προς αδειοδότηση, αν και όποτε αυτή προχωρήσει και προκηρυχθεί, σύμφωνα με τα έγγραφα του ΕΣΡ.
Μια και λοιπόν τo επόμενο διάστημα θα βγουν (και) οι ραδιοφωνικές άδειες, ευκαιρία να δούμε επομένως ποιοι κατέχουν αυτή τη στιγμή τα ραδιόφωνα της Αττικής, σε ποιους ανήκουν, ποιοι είναι οι ιδιοκτήτες-μέτοχοι των FM.

87.7 Εν Λευκώ - Frontstage Ψυχαγωγική A.E.
95,28% Braverman Investiments LTD.
(100% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου)
4,72% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου
 
88.0 Μέντα - Ραδιοφωνικές Παραγωγές Α.Ε.
59,2% Διαπασών Α.Ε. (Νίκος Μπιλίρης, Αντώνης Ανδρικάκης)
40,8% Δίφωνο Ραδιοφωνικές Εκμεταλλεύσεις Α.Ε. (Pepper 96.6)
 
88.3 VFM - Ραδιοφωνικός Σταθμός VFM 88,3 A.E.
Η εταιρία που διαχειριζόταν την συχνότητα, η θυγατρική που είχε το 100% της και η μητρική των εκδόσεων Λυμπέρη, έχουν πτωχεύσει. Ο ραδιοσταθμός είναι εν αναμονή πλειστηριασμού .
 
88.6 Up Radio - Ελληνικές Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Α.Ε.
88,5% Διαπασών Α.Ε. (Νίκος Μπιλίρης, Αντώνης Ανδρικάκης)
11,5% Βασίλης Κοσμόπουλος
 
88.9 Hit - Frontstage Ψυχαγωγική A.E.
95,28% Braverman Investiments LTD. (100% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου)
4,72% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου
 
89.2 Music - Αθλητικό Ραδιόφωνο Α.Ε.
99,29% Dubost LTD. (100% Βίκτωρας Ρέστης)
0,35% Normanby Enterprises LTD. (100% Αλεξάνδρα Καπελετζή)
0,35% Wickwire Trading LTD. (100% Πέτρος Στάθης)
 
89.5 Εκκλησία της Ελλάδος - Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος
Επικοινωνιακή και Μορφωτική Υπηρεσία
 
89.8 Δρόμος - Θέμα Ράδιο Α.Ε.
100% Star Επενδυτική Α.Ε. (100% οικογένεια Βαρδινογιάννη, μέσω off shore)
 
90.1 Παραπολιτικά - Παρά Ένα Εκδόσεις-Υπηρεσίες Διαδικτύου
Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.
100% Γιάννης Κουρτάκης
 
90.4 Κανάλι 1 - Δημοτική Ραδιοφωνία Πειραιά
100% Δήμος Πειραιά
 
90.6 ΑΡΤ - Λαϊκός Ορθόδοξος Συναερμός
 
91.2 Πειραϊκή Εκκλησία - Ιερά Μητρόπολη Πειραιώς-Εκκλησιαστικό Κέντρο Ενημέρωσης
 
92.0 Galaxy - Ραδιοτηλεοπτικές Παραγωγές Ακτίνα Α.Ε.
50% Παρασκευάς Ορφανίδης
25% Θεόδωρος Γεωργάκης
12,5% Κωνσταντίνος Γεωργάκης
12,5% Σταύρος Γεωργάκης
 
92.3 Λάμψη - Λάμψη Εκδοτικές και Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Α.Ε.
100% Αττικές Εκδόσεις Α.Ε.
 
92.6 Best - Ραδιοφωνικός Σταθμός 92,6 Ι.Κ.Ε.
5,88% Λίνα Βασιλοπούλου, Γιάννης Βάλβης, Κώστας Γιαννακίδης, Γιώργος Καρκάνης, Μάριος Κοντούλης, Γιώργος Κυριάκου, Στέλλα Μανώλη, Γαρυφαλιά Μερμίρη, Γιώργος Μπίτσικας, Σπύρος Παγιατάκης, Αδριανός Παπαδέας, Δημήτρης Παπασπυρόπουλος, Μαρία Παπιδάκη, Βαγγέλης Σαρηγιάννης, Εύη Σιδηροπούλου, Κλεοπάτρα Φυντανίδου, Αλέξανδρος Χριστόπουλος
 
92.9 Kiss - Kiss Επιχειρήσεις ΜΜΕ A.E.
100% Παναγιώτης Κωστάκης
 
93.2 Ελληνικός - Ράδιο Αθήνα Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.
100% Σοφία Λιάκου
 
94.0 Επικοινωνία - Δημοτική Επιχείριση Ραδιοφωνίας Ηρακλείου Αττικής
100% Δήμος Ηρακλείου Αττικής
 
94.3 Ξένιος - Δημοτική Επιχείρηση Ραδιοφωνίας Άνω Λιοσίων
Οι εργαζόμενοι-νέοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη συστήσει τον νέο φορέα, την Ράδιο Αττικής Πρώτο Πλάνο Ι.Κ.Ε.. Η αλλαγή δεν έχει "περαστεί" στα έγγραφα του ΕΣΡ.
 
94.6 Σπορ FM - Εκπαιδευτική, Ραδιοτηλεοπτική, Εκδοτική, Ραδιοτηλεοπτική, Παραγωγική, Οργανωτική Α.Ε. Μέσων Μαζικής Επικοινωνίας
71,10% Ειδήσεις Ντοτ Κομ Α.Ε.
(90% Γιάννης Αλαφούζος, 8,80% Γιώργος Κυριακίδης, 1,20% Ελένη Σκούρα)
9% Χρήστος Σωτηρακόπουλος
9% Μπάμπης Χριστόγλου
8,62% Θανάλε Α.Ε. (57,01% Γιώργος Δήμας - 42,99% Σωτηρακόπουλος)
1,89% Θέμης Αλαφούζος
0,38% Γιώργος Χελάκης
 
94.9 Ρυθμός - Ήχος και Ρυθμός Α.Ε.
99,08% Antenna Radio BV (100% Μίνως, Θοδωρής, Ξενοφών και Αθηνά Κυριακού μέσω off shore)
0,92% Γιώργος Μήτρου
 
95.2 DeeJay - International Radio Networks Α.Ε.
100% International Radio Networks SA (100% Αττικές Εκδόσεις Α.Ε.)
 
96.0 Flash - 96 Ράδιο Ι.Κ.Ε.
(Δεν αναφέρονται μέτοχοι)
 
96.3 Red - Frontstage Ψυχαγωγική A.E.
95,28% Braverman Investiments LTD. (100% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου)
4,72% Αλεξάνδρα Δασκαλοπούλου
 
96.6 Pepper - Δίφωνο Ραδιοφωνικές Εκμεταλλεύσεις Α.Ε.
100% Διαπασών Α.Ε. (Νίκος Μπιλίρης, Αντώνης Ανδρικάκης)
 
96.9 Rock FM - Airlink A.E.
100% Civico Holdings LTD. (100% Αττικές Εκδόσεις Α.Ε.)
 
97.2 Easy - Ραδιοτηλεοπτικές Επιχειρήσεις Α.Ε.
84,07% Antenna Group A.E. (100% K Group Holding, όπου συμμετέχουν με 100% οι Μίνως, Θοδωρής, Ξενοφών και Αθηνά Κυριακού μέσω off shore)
15,92% Sandcay Holdings LTD.
<1% Κωνσταντίνος Παπάς - Παπανικολάου
<1% Γιάννης Χαραλαμπόπουλος
<1% Κληρονόμοι Γιώργου Καράγιωργα
<1% Σπύρος Παγιατάκης
<1% Αλέξανδρος Ρήγας
 
97.5 Love - Love Radio Broadcasting S.A.
100% Ανδρέας Γ. Κουρής
 
97.8 Real - Ραδιοτηλεοπτικές Επιχειρήσεις Αληθινό Ραδιόφωνο Α.Ε.
50% Ανδρέας Γ. Κουρής
50% Νίκος Χατζηνικολάου
 
98.3 Αθήνα 9,84 - Δημοτική Επιχείρηση Ραδιοφώνου «Αθήνα»
100% Δήμος Αθηναίων
 
98.6 Derti - Ραδιοπληροφορική Α.Ε.
100% Speedy Finance LTD.
 
98.9 Alpha - Alpha Ραδιοφωνική Α.Ε.
99,94% Sixomen LTD. (100% Δημήτρης Κοντομηνάς)
0,06% Γιώργος Ψαρρας
 
99.2 Μελωδία - Μελωδία Α.Ε. Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και Επικοινωνίας
100% Ειδήσεις Ντοτ Κομ Α.Ε. (90% Γιάννης Αλαφούζος, 8,80% Γιώργος Κυριακίδης, 1,20% Ελένη Σκούρα)
 
99.5 Βήμα - Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Βήμα Α.Ε.
50% Δημοσιογραφικός Οργανισμός Λαμπράκη
50% Petrie Investiments LTD.
 
100.3 ΣΚΑΪ - Ειδήσεις Ντοτ Κομ Α.Ε.
90% Γιάννης Αλαφούζος
8,80% Γιώργος Κυριακίδης
1,20% Ελένη Σκούρα
(τα ποσοστά είναι πριν την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου, και μετά την συγχώνευση των εταιριών του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης)
 
101.3 Δίεση - Ραδιοφωνική Επικοινωνία Α.Ε.
100% Star Επενδυτική Α.Ε. (100% οικογένεια Βαρδινογιάννη, μέσω off shore)
 
102.2 Sfera - Space FM Stereo A.E.
100% Special Quattro Fund LTD. (100% Γιώργος Προδρόμου)
 
102.5 Nitro - Radio Plan Bee Ι.Κ.Ε.
6,25% Φώτης Γαλανός, Γιάννης Παγκαλιάς, Μαριλένα Σπανουδάκη, Φάνης Θεοχάρης, Ολυμπία Μπαρμακέλλη, Γιοβάννα Βλασσοπούλου, Ελένη Γραμμένου, Κωνσταντίνος Καλοβρέντης, Χριστίνα Γιαννοπούλου, Θοδωρής Χατζηκωνσταντής, Βασιλική Τριανταφύλλου, Δημήτρης Ντάφης, Νίκος Δημόπουλος, Μαρία Κούκη, Χρήστος Αντωνίου, Ιακωβίνα Καπαλα
 
103.3 Sport24 - N.S.P. Radio Ραδιοφωνική Α.Ε.
50% Πήγασος Εκδοτική Α.Ε. (οικογένεια Μπόμπολα)
50% Andyoo Media Εφαρμογές Διαδικτύου Α.Ε. (Δημήτρης Μάρης)
 
104.0 Παρέα - Ρίζος Δημήτριος Ραδιοφωνική Α.Ε.
50% Απόστολος Ρίζος
50% Παναγιώτα Μιχαλοπούλου
 
104.6 Hot FM - Αθηναϊκές Ραδιοφωνικές Επιχειρήσεις Παναγιώτης Κωστάκης Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε.
100% Παναγιώτης Κωστάκης
(το μετοχολόγιο είναι από την περίοδο πριν το deal μεταξύ Παναγιώτη Κωστάκη και Διονύση Παναγιωτάκη)
 
105.5 Στο Κόκκινο - Left Media A.E.
(πολυμετοχική εταιρία που ανήκει στον ΣΥΡΙΖΑ - δεν αναφέρονται μέτοχοι)
 
106.2 Mad Radio - Ακοή Α.Ε.
(Δεν αναφέρονται μέτοχοι)
 
107.4 Ηρόδοτος - Κώστας Χούντας
 
Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016
Copyright © e-tetradio.gr

Ολανδία: τα μεσαία θα διατεθούν για ραδιοφωνία χαμηλής ισχύος

StudioΜετά την απενεργοποίηση μια σειράς πομπών υψηλής ισχύο το 2015, στο τέλος του Δεκεμβρίου, η ολλανδική κυβέρνηση δρομολόγησε δημόσια διαβούλευση σχετικά με «άνοιγμα» του της ζώνης των μεσαίων για το ραδιοφωνικές και μη ραδιοφωνικές εφαρμογές «χαμηλής ισχύος» και με περιορισμένο έλεγχο από πλευράς της κυβέρνησης .

Όταν αναφερόμαστε σε «χαμηλής ισχύος», αυτό σημαίνει ότι μια ισχύ εύρους 1 με 5 watt (κάλυψη τοποθεσίας) και 50 έως 100 watts (δημοτική κάλυψη). Η ιδέα είναι ότι οι ίδιες συχνότητες θα πρέπει να επαναχρησιμοποιούνται σε ολόκληρη τη χώρα. Θα δοθούν κατά σειρά των αιτήσεων που θα κατατεθούν. Προθεσμία για την υποβολή παρατηρήσεων είναι η 14η Φεβρουαρίου, 2016.